Pacientų skundų nagrinėjimo tvarka

Lietuvos bioetikos komiteto direktoriaus 2009 m. rugpjūčio 17 d. įsakymas Nr. V-17 "Dėl Asmenų aptarnavimo ir jų prašymų ir skundų nagrinėjimo Lietuvos bioetikos komitete taisyklių patvirtinimo"
Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo 23 straipsniu, kuris nustato pacientų skundų, nesusijusių su žalos atlyginimu, pateikimo ir nagrinėjimo tvarką, į pacientų skundus nagrinėjančias valstybės institucijas (pvz., Lietuvos bioetikos komitetą), pacientai turi teisę kreiptis tuomet, kai lieka nepatenkinti skundų nagrinėjimu sveikatos priežiūros įstaigoje, kurioje, jų manymu, buvo pažeistos jų teisės.

Taigi, jeigu Jūsų manymu buvo pažeistos Jūsų teisės - pirmiausia įteikite skundą sveikatos priežiūros įstaigai, o tuo atveju, jei įstaigos sprendimas Jūsų netenkintų, kreipkitės į skundus nagrinėjančias valstybės institucijas. Gavus netenkinantį sveikatos priežiūros įstaigos atsakymą, dėl nekokybiškai suteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų rekomenduotume kreiptis į Valstybinę akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybą prie Sveikatos apsaugos ministerijos, o dėl neetiško sveikatos priežiūros specialistų elgesio – į Lietuvos bioetikos komitetą.

Jei skundą pateikiate atvykę į įstaigą, turėtumėte pateikti Jūsų asmens dokumentą (pasą arba asmens tapatybės kortelę), arba jei skundą įteiks Jūsų atstovas - atstovavimą patvirtinantį dokumentą. Jeigu skundą pateikiate siųsdami paštu ar per pasiuntinį, prie jo turi būti pridėtos Jūsų asmens dokumento (paso arba asmens tapatybės kortelės) kopija arba jei skundą įteiks Jūsų atstovas - atstovavimą patvirtinančių dokumentų kopijos, patvirtintos įstatymų nustatyta tvarka (notaro ar pacientui atstovaujančio advokato). Jei iškiltų klausimų arba reikėtų papildomos informacijos, maloniai prašome kreiptis į Lietuvos bioetikos komitetą telefonu 8 5 212 4565 arba el. paštu [email protected]
 

Daugiau informacijos:

Pacientų teisės

Pacientų teisių apsauga

Siekdami palengvinti tinkamai įforminto prašymo ar skundo pateikimą Lietuvos bioetikos komitetui, rekomenduojame pasitikrinti, ar pateikėte visą reikiamą informaciją ir dokumentus:

Prašyme ar skunde nurodyta informacija:

  • Jūsų vardas ir pavardė    
  • Jūsų adresas ir kontaktinė informacija (telefono numeris ir (ar) el. pašto adresas)    
  • Jūsų, kaip paciento, pažeistos teisės, situacijos aplinkybės (įvardinti konkrečius faktus, sveikatos priežiūros specialistų veiksmus, kitą svarbią informaciją)    
  • Sveikatos priežiūros specialistų veiksmai, kuriuos skundžiate (jeigu galite, nurodykite vardą, pavardę ar kitą informaciją, kuri leistų nustatyti asmens tapatybę)    
  • Gydymo įstaigos, kurioje buvo pažeistos Jūsų teisės, pavadinimas    
  • Prašymas ar skundas pasirašytas ranka (jei dokumentai teikiami asmeniškai, paštu ar per kurjerį)    
  • Prašymas ar skundas pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu (jei dokumentai teikiami elektroniniu paštu)    
  • Prašymas ar skundas yra įskaitomas ir pateiktas lietuvių kalba arba turi vertimą į lietuvių kalbą    

Su skundu pateikti dokumentai:

  • Jūsų paso ar asmens tapatybės kortelės kopija (jei dokumentai teikiami asmeniškai, paštu ar per kurjerį)    
  • Giminystės ryšį su pacientu įrodančio dokumento (pvz.,  gimimo liudijimo) ar kito atstovavimą liudijančio dokumento (jei teikiate skundą dėl kito asmens) kopija    
  • Asmens tapatybę ir atstovavimą patvirtinančių dokumentų kopijos yra patvirtintos notaro, seniūno ar atstovaujančio advokato ar pan. (pasirašant skundą elektroniniu parašu šių dokumentų papildomai tvirtinti neprivaloma)    
  • Gydymo įstaigos atsakymo į Jūsų skundą kopija    
  • Jūsų skundo gydymo įstaigai kopija (jeigu nesulaukėte atsakymo per 20 darbo dienų nuo skundo pateikimo dienos)    
  • Kiti dokumentai, turintys reikšmę prašymo ar skundo nagrinėjimui    

Atnaujinimo data: 2024-09-03